Mine Indlæg

Jeg har siden foråret 2017 været "bidt" af at arbejde med film og medie i mit pædagogiske arbejde. Jeg blev kontaktet af Kulturregion Fyn og DFI (Det danske filminstitut), om jeg ville deltage i et forskningsprojekt Pixifilm 2.0, de skulle til at gennemføre i 10 fynske kommuner.

Marbotic spilles via iPad, men kræver tilkøb af fysisk tilbehør. Man skal have henholdsvis tal og bogstaver. En god kombination af det digitale og det fysiske materiale, som gør det sjovt og spændende at stifte bekendtskab med tal og bogstaver.

BeeBot

28-01-2018

Det helt store hit blandt mine børn i børnehaven er programmering. Ja de ved naturligvis ikke at det er det de egentlig er i gang med at stifte bekendtskab med, men de suger det lystigt til sig. Når jeg i børnehøjde forklarer dem, at de faktisk sidder og laver noget, der ligner det, de voksne laver, når de sidder og...

Ozobot.

25-01-2018

Børnene kan programmere denne lille robot ved hjælp af farvekoder, De kan tegne deres egne baner ved hjælp af farver. Ozobot kan bruges som pædagogisk værktøj i børnehaven, og legen med den træner både barnets koncentrationsevne, samt forståelse for sekvenser.

I foråret 2015 var jeg på social inklusion modul på UCL. En meget spændende proces. Jeg valgte fra dag et, at jeg ville have fokus på brugen af de digitale medier som et redskab til at være en del af et fællesskab, om end at det betød at jeg måtte være alene om processen, da ingen af mine medstuderende ville...

Alexandra instituttet har udgivet denne lille case om mig og min børnehaves brug af WizeFloor.
Jeg har gennem de sidste 3 års tid gjort mig gode erfaringer i brugen af WizeFloor - og jeg er helt vild med det. Det har bare det hele. Men mere om det i et andet indlæg :-)

© 2018 Kristina Overgaard. Alle rettigheder forbeholdes.
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang